Tuesday, April 14, 2009

Will they ever learn?

The "point" here being the next GE ? 2010/2011 ?



The newly minted DPM was reported to have said this, in one of the local malay daily. I quote " Ya, kadang-kadang kita berasa terpedaya juga kerana zahirnya nampak macam ‘ok’, sambutan dengan tepukan gemuruh tetapi mungkin sudah ada tertanam dalam hati iaitu sesuatu tidak mudah hendak berubah, pokoknya masalah isu Perak terutamanya di kalangan masyarakat Cina yang mungkin telah dipengaruhi dengan sentimen simpati kepada Datuk Seri Ir.Mohamad Nizar Jamaluddin, kononnya dia ‘dijatuhkan’, lepas itu kononnya dasar memberi pegangan tanah selama 99 tahun dilihat dasar yang menguntungkan.“Ini yang mungkin menyebabkan sukar BN mendapat sokongan walaupun kita fikir bila mereka hendak sekolah Cina dibantu, kita bantu, sepatutnya mereka membalas budi.“Pada waktu itu, kita pun tidak berharap sokongan kaum Cina akan meningkat 40 peratus dan sebagainya cuma kita berharap ada peningkatan sedikit tetapi apa yang berlaku ia mencatatkan penurunan, macam tidak ada penghargaan terhadap apa yang kita lakukan.”



Now, not only did he say that but he also added "Ini yang mungkin menyebabkan sukar BN mendapat sokongan walaupun kita fikir bila mereka hendak sekolah Cina dibantu, kita bantu, sepatutnya mereka membalas budi."
I dont think I need to add nor elaborate as to what the above means. Read and make up your own minds. What I must say is that, the newly minted DPM is still very much in the old school politician mold. I must also say that this sort of politicians must be made extinct! They are no longer relevant nor needed in the present day political landscape of Malaysia.
The very astute DPM had this to quip when asked to comment about his comments that appeared in the said daily. I quote " “If you don’t understand Bahasa Malaysia, we can send you to school,”
When will they ever learn ? Or maybe I should ask; are they even capable of learning?
M V Nathan

No comments: